Rendszerüzenet

Elektronikus ügyintézés 2018-tól!

Az egész közigazgatást próbára fogja tenni az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsz. tv.) hatálybalépése. A törvény a cégek és a közigazgatás, valamint a közigazgatáson belüli kapcsolattartás főszabályává az e-ügyintézést teszi. A kamarai jogtanácsosi felvétel esetében ez a határidő idén október elseje volt.

A közigazgatás több egysége már gond nélkül képes az interoperábilis kapcsolattartásra, jó néhányan viszont még folyamatosan frissített excel táblában vagy más adatbázisokban tudják csak az információkat átadni. Ahol ez sem működik, ott az okiratok másolatait a kamarák űrlapjára a jelentkezőknek kellett feltölteniük. Az elektronikus ügyintézésre vonatkozó hazai keretszabályozás áttekintése ezen a linken érhető el.

A jogszabály értelmében elektronikus ügyintézést biztosító szervek a következők:

a)az államigazgatási szervek,

b)a helyi önkormányzat,

c)a törvény vagy kormányrendelet által közigazgatási hatósági jogkör gyakorlására feljogosított egyéb jogalanyok,

d) az Országos Bírósági Hivatal és a bíróságok,

e)az alapvető jogok biztosa,

f)az ügyészség,

g)a közjegyzők,

h)a bírósági végrehajtók,

i)a hegyközségek kivételével a köztestületek,

j)a közüzemi szolgáltatók, valamint

k)a törvényben vagy kormányrendeletben elektronikus ügyintézésre kötelezett közfeladatot ellátó vagy közszolgáltatást nyújtó jogalanyok.

Az elektronikus ügyintézést biztosító szervek a törvény értelmében 2018. január 1-től kötelesek az elektronikus ügyintézést biztosítani, ezt megelőzően, 2017. június 30-ig kellett ütemtervet készíteniük és megküldeniük a Felügyelet számára a vonatkozó feladataik teljesítésére.

 

Forrás:

Budapesti ügyvédi Kamara

2015. évi CCXXII. törvény

 

Szerk.: Pató Viktória Lilla

 

Hozzászólások